rondje om

zo luitjes

zo klein rondje door m’n tuintje
en ik trof het , 2 vossen voor hun hol , vermoed ik , 1 stond op en verdween in het kreupelhout , denk dat de jongen riepen ” aan tafel ” hihi
mooi op tijd terug voor de koers

fijne avond wens ik U

Karel

15 gedachtes over “rondje om

  1. Wat mooi Karel! Je weet het moment te pakken. Prachtig gewoon.
    Ook hier vÊÊl vossen. Bij valavond zie ik er regelmatig in de duinen achter onze tuin lopen. Maar… er is een keerzijde aan deze mooie beestjes. Wij zagen ook al een vos zitten met een gedode kat in zijn muil. Mijn kat, mijn oogappel mag niet onbewaakt buiten. Ik heb schrik voor de vos. Ook het houden van kippen mag ik hier vergeten. Jammer dat de mooie vos zo’n killer is. Doden om te doden, is het mooie vosje zijn hobby. Dus ja, ik ben soms best kwaad op deze sluwe snoodaard.
    Desondanks kan ik er verder niks aandoen. Geniet verder van dit heerlijke lenteweekend!

    Liked by 1 persoon

    1. ja op de juiste tijd op de juiste plek Bea
      in dit gebied hier achter wat ik ken als mijn broekzak zijn er meerdere , maar ze treffen zo is zeldzaam 🙂
      volgens mij doden ze enkel om te eten is het niet , nee keek ff , soms is het om het doden

      De vos staat bekend om de slachting die hij kan aanbrengen in een kippen- of eendenren. Ook in de natuur gebeurt dit heel af en toe in vogelbroedkolonies tijdens donkere nachten, vooral bij veel wind en regen. Deze schijnbaar zinloze slachting heet ‘surplus-killing’. Het komt voort uit de neiging van een vos om elk beest dood te bijten dat er niet goed in slaagt weg te vluchten. Die aangeboren neiging is in de natuur van groot belang. Doet zich een buitenkansje voor, dan moet hij dat aangrijpen. 80% van de jongen haalt het eerste levensjaar niet. In het wild worden vossen 9 jaar oud, in gevangenschap tot wel 15 jaar.

      morgen weg te wandelen

      fijne avond groet

      Liked by 1 persoon

  2. Prachtig Karel en voor mij een heel bekend gebied 🙂
    Als ik vrij ben dan mag ik hier ook graag heen gaan. Er is altijd wel wat te zien en je foto’s geven dat ook schitterend weer.
    Ik heb genoten van je wandeling.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

