Bomenroute ‘S- Gravenlandse Buitenplaatsen

zo luitjes

ik liep j.l dinsdag een voor mij zeer bekend rondje
ik pikte de route op bij 7
en via 15 naar 1 2 3 4 5 6
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebied/s-gravelandse-buitenplaatsen/route/bomenroute-s-gravelandse-buitenplaatsen

maar pikte na een KM of 5 bij de
Wilhelminaboom 
een wandelrondje van Natuurmonumenten op
dat rondje op zich is een 14 KM dus ik denk wel voor velen te doen
maar met mijn aanloop en terugloop
van en naar huis deed ik dus zeg de helft , maar kwam toch op een dik 16 KM
het volgende punt zou gigantische kastanje zijn op landgoed
Spanderswoud
welke toegang ik ook nam , staat vol bordjes privé
zag ook geen levende ziel
dus er aan voor bij
verder naar
Boekesteyn
met een imposante eik naast de schuur
en 2 rode reuzen in de voortuin
liep ook ff binnen bij het bezoekers centrum van
natuurmonumenten  
helaas de opvolger van de eeuwenoude beuk welke 5 M doorsnee had
valt niet echt op
langs de boomweide met oude knoesten vervolg ik de route
door een prachtig landschap naar de oosterse plataan
en wat verder op zou de dikste grove den van NL staan
denk dat de onder groei het zicht wat benam
nu nam ik andere weg terug naar huis

 

ik wens U een fijn weekend

 

lieve groet

Karel

8 gedachtes over “Bomenroute ‘S- Gravenlandse Buitenplaatsen

Geef een reactie

