net over de grens

zo luitjes

alweer een week terug , dat ik vlak over de grens
het grote rivieren pad afsloot
een stukje met de bus vanaf Nijmegen bracht mij daar waar ik gebleven was
en van uit Kleve weer met de bus terug
prima te doen
door weilanden en bossen en door het plaatsje
Kranenburg 

even dacht als fietser om met de fiets terug te gaan
toen ik bij het station  zag dat je met dit soort karretjes naar Groesbeek kon
voor info hier over ff op het plaatje klikken

Draisine-am-Grenzbogen-437-658x437

maar nee ik wandelde fijn verder
en laat de foto’s voor zich spreken
wens ik U een fijne wandeling

 

fijn weekend gewenst

lieve groet

Karel

19 gedachtes over “net over de grens

    1. ja juist , en dat sprak mijn fiets hart ook aan , maarje krijgt niet zomaar een karretje mee , om naar Groesbeek te gaan , heb de site opgeslagen , wie weet kom ik er nog eens op terug
      pracht omgeving , zeg tussen Nijmegen en de grens , trouwens , ik liep veel de laatste 2 jaar op en links en rechts van de grens , je merkt het niet meer 🙂

      Like

    1. ha die Bea
      ja het slot van de wandeling , welke begon in Hoek van Holland
      en zo de verschillende rivieren langs , ik genoot er van
      en ben blij dat ik het een beetje goed in beeld kan brengen |
      vandaag was alleen ontspannen , morgen weer wandelen met hindernissen

      slaap wel groet

      Liked by 1 persoon

      1. Laat je gaan Karel. Groot gelijk! Ik heb vandaag de vuurtoren open gehouden en vanavond BBQ bij vrienden. Morgen dan naar mijn moeder. Het weekend zit goed vol. Nog een fijne zondag!

        Liked by 1 persoon

      2. mooi Bea

        ik kwam bij een dichtende boswachter op FB
        een gedicht tegen , met als titel , Vuurtoren
        mocht hem delen 🙂

        Vuurtoren

        Leven in een vuurtoren
        De golven, strand en zee bekoren
        Je voelt je er op je gemak
        Het mooiste onderdak

        Het stralende licht
        De baken voor zee
        Het gaf tegenwicht
        Vanaf het duin gericht

        De stilte van de nacht
        Wind die wat ruis bracht
        In weer en wind
        Een vissersboot die zijn weg terugvind

        Bevuur de kustlijn
        Waarin beleving zal zijn
        Als reddende engel van het duin
        Het duinzicht is er nachtfortuin

        Roel van Ekeris©

        Liked by 1 persoon

      3. Wat lief Karel! Een mooi gedicht. Ja, zo is het. Een groot hart is een lichtgevend hart en een lichtgevend hart is een vuurtoren. Ik ben natuurlijk erg dol op vuurtorens aangezien ik er zowat onder woon en er ook mag in werken als vrijwilliger. Ooit won ik een prijs met een gedicht over onze vuurtoren. Dat hangt nu te blinken in het grote letters in de vuurtoren van Breskens. Daar ben ik best fier op. Het is een eenvoudig gedicht dat ik ooit snel schreef tijdens een slapeloze nacht. En het gaat zo:

        Op weg naar huis
        Langs Nieuwesluis
        Staat hij op mij te wachten
        Mijn lichtpunt in donk’re nachten
        Gekleed in gestreept wit-zwart
        Vertrouwd en bikkelhard
        Gemaakt van gietijzer, ruw metaal
        Beveelt hij in eenvoudige, klare taal
        Kom-blijf, aan-uit, aan-uit
        Oplichtend en zonder geluid
        Opwindend het ritmische gelonk
        Van mijn altijd aanwezige zeebonk

        © Bea Ryckaert

        Liked by 1 persoon

    1. dank je Marylou
      het is een mooie streek om te wandelen en te fietsen
      voor mij was dit de het eind van een prachtige wandeling van af Hoek van Holland
      er is zoveel moois en interessants te zien onder weg , maar dat weet jij zelf wel

      Like

Geef een reactie

